LinkedIn, cea mai mare reţea profesională, concediază 6% dintre angajaţii săi, adică undeva la 1.000 de persoane.
Cererea pentru servicii de recrutare s-a diminuat în pandemia de coronavirus, deoarece companiile nu mai au aceeaşi putere de angajare ca înainte de criză, transmite Mediafax.
Şi în România, cererea de recrutări s-a prăbușit cu aproape 50%, dar, cu toate acestea, marile companii de recrutare din ţară încă plătesc abonamentele la platforma LinkedIn, care poate fi de mare ajutor.
În medie, o companie din România poate plăti 2.000 -3.000 de dolari pe an, în funcţie de serviciile pe care le folosește.
Olivia David lucrează la o companie de recrutare, care are abonament LinkedIn de peste cinci ani. Se declară mulţumită de servicii şi spune că, an de an, platforma a făcut îmbunătăţiri și banii se justifică.
„Ce pot să îţi spun este că abonamentele nu sunt ieftine. (…) Tot ceea ce înseamna corporate, companii multinaţionale, utilizează Linkedin. Chiar mă surprinde decizia lor”, declară managerul de recrutare.
Uber a anunțat un plan drastic de restrângere a activității, menit să reducă pierderile cauzate de blocajele induse de coronavirus, urmând să își reducă numărul angajaților cu încă 3.000, astfel încât reducerea totală din ultimele săptămâni totalizează un sfert din forța de muncă.
De asemenea, compania închide peste 40 de birouri și renunță la o serie de unități, precum laboratorul său de inteligență artificială.
Dara Khosrowshahi, CEO-ul companiei a spus că deciziile sunt necesare „pentru a ne asigura viitorul”.
„Trebuie să ne definim ca o companie care se susține singură și care nu se mai bazează pe noi capitaluri sau investitori pentru a continua să crească, să se extindă și să inoveze. Trebuie să luăm aceste decizii grele pentru a sta puternic pe propriile noastre picioare, pentru a ne asigura viitorul și a ne continua misiunea.”, a scris directorul executiv într-o scrisoare către personal.